The two faces of Generation Z’s and Millennials in Journalism education
Main Article Content
Abstract
University education is one of the key factors in the redefinition of journalist’s role. Also, the transformation of the information industry and the increasing number of professionals learning in the universities, feeds even more the need to understand what happens in this formative stage. In other hand, a hyper-connected generation that wants all immediately, that lives in mobility and ready to consume in multiple formats; currently are occupying the universities classrooms. They are the generation of future journalism professionals in their formative stage. What is happening in the classrooms of today’s universities? Are they permeable to the characteristics of this generation? Based on a survey of 276 students of Journalism Degree from two universities, one public and the other one private, this paper tries to know the consumption habits and uses of ICT in the university context. The results draw a dual profile. In the university context the students adopt an asynchronous, static and textual behavior. In the non-university context these same students become more synchronous, mobility and audiovisual adopting the characteristically behavior of this generation.
Downloads
Article Details
1. Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo la licencia CC BY-SA, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.