Analysis of the narrative ecosystem of the advertising campaign <i>Leyes de la Amistad</i> of Pilsen Callao

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Tomás Atarama-Rojas
Lucía Castañeda-Purizaga
Luis Frías Oliva

Abstract

Nowadays, thanks to the media convergence, advertising can use in their campaigns strategies that combine mass media and digital media, incorporate different platforms and involve the consumers’ participation, strengthening thus the engagement with the brand. Consumers need more than traditional advertisements that only describe the product and its benefits, the brands need to tell them stories that are unforgettable, transmit emotions, generate empathy, and can be relatable. This article presents a content analysis of the narrative ecosystem of the campaign Leyes de la Amistad of the Peruvian brewery brand Pilsen Callao. Through the study of the various pieces that were part of this campaign, both in digital and traditional media, and the contribution of its elements to the structure and promotion of interaction with their target audience, it was determined that the campaign is transmedia and managed to overcome its objectives successfully, since after its launch, the brand increased by 27% its sales volume.

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How to Cite
Atarama-Rojas, T., Castañeda-Purizaga, L., & Frías Oliva, L. (2017). Analysis of the narrative ecosystem of the advertising campaign <i>Leyes de la Amistad</i> of Pilsen Callao. AdComunica, 75–96. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2017.14.5
Section
Informe
Author Biographies

Tomás Atarama-Rojas, Universidad de Piura

Tomás Atarama-Rojas [tomas.atarama@udep.pe] es docente e investigador en la Facultad de Comunicación de la Universidad de Piura (Perú). Máster en Creación de Guiones Audiovisuales por la Universidad Internacional de La Rioja (España) y licenciado en Comunicación por la Universidad de Piura. Actualmente cursa el doctorado en Comunicación de la Universidad de los Andes (Chile).

 

Lucía Castañeda-Purizaga, Universidad de Piura

Lucía Castañeda-Purizaga [claudia.lucia.castaneda@gmail.com] es licenciada en Comunicación por la Universidad de Piura (Perú). Actualmente trabaja en el área de investigación de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Piura.

 

Luis Frías Oliva, Universidad de Piura

Luis Frías-Oliva [lfrasoliva@gmail.com] es licenciado en Comunicación por la Universidad de Piura (Perú). Actualmente es Director de Comunicación Corporativa en la Empresa Novus Comunicación e Innovación e investigador colaborador en la Facultad de Comunicación de la Universidad de Piura.