Creativity and New Technologies: The keys to entrepreneurial culture. The role of universities in shaping intellectuals entrepreneurship

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Luis Rodrigo Martín
Francisco García García
Isabel Rodrigo Martín

Abstract

We live in a society plagued by a severe economic depression and, more worryingly, a crisis of ideas and values. Answers taken from the public authorities to this situation, as cuts or containment, have failed to solve the problems but to jeopardize the idea of ​​a welfare state, social nature, which seeks to mitigate inequalities among its citizens. Precisely for this reason it is necessary to seek a more complex and long-term solution. A strategy to bet decisively without complex for education, research and creativity as backbones of the different recovery policies. A new university that has as main purpose to educate citizens intra and interpersonal skills, participants in an entrepreneurial culture that allows to respond to current and new problems that arise in the future. New models that generate creative and innovative aimed at creating quality employment ideas, increase the welfare of citizens, expanding their areas of active participation, communication and expression, and building a more balanced society, dominated by the idea of ​​social justice where gain importance values ​​emotional, rational and ethical commitment, and to manage diversity as a source of wealth.

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How to Cite
Rodrigo Martín, L., García García, F., & Rodrigo Martín, I. (2014). Creativity and New Technologies: The keys to entrepreneurial culture. The role of universities in shaping intellectuals entrepreneurship. AdComunica, 23–38. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2014.8.3
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Author Biographies

Luis Rodrigo Martín, Universidad de Valladolid

Luis Rodrigo Martín es licenciado en Publicidad y RR.PP. y Derecho por la Universidad Complutense. Doctor en Comunicación Audiovisual con Premio Extraordinario de Doctorado por la Universidad de Valladolid. Es profesor de las asignaturas Procesos de creación del mensaje publicitario: medios y soportes y Gestión de Marca, ambas de la Universidad de Valladolid. Es también coordinador del Grupo de Investigación Tendencias en Publicidad y Consumo.

Francisco García García, Universidad Complutense de Madrid

Francisco García García es catedrático de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad Complutense de Madrid. Es director de las revistas académicas Icono 14, Creatividad y Sociedad y Prisma Social. Preside la Asociación Científica Icono 14. Es autor de numerosos libros y artículos en revistas académicas.

Isabel Rodrigo Martín, Universidad de Valladolid

Isabel Rodrigo Martín es licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas en 2006 y doctora en Comunicación Audiovisual y Publicidad con Premio Extraordinario de Doctorado en 2012 por la Universidad de Valladolid. Es profesora de la Facultad de Ciencias Sociales, Jurídicas y de la Comunicación de Segovia (UVA) impartiendo Producción y Realización Publicitaria y Laboratorio Multimedia. Es también miembro de la Asociación Científica Icono 14.