The loss of objectivity on TV infotainment news programs
Main Article Content
Abstract
The traditionally informative television genres have been changing as infotainment programs have settled on the grills of Spanish television, both in public and private networks, as well as the regional ones. The spectacularization of these programs based primarily on the news, but also in interviews and reports have caused a loss of objectivity in their content. There is no doubt we are in a new era where television genres and formats are definitely changing. Information, opinion and the boundaries that separate infotainment from show business get mixed frequently and with impunity, to return later to the most supposedly strict and rigorous information.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Marín Lladó, C. (2012). The loss of objectivity on TV infotainment news programs. AdComunica, 81–98. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2012.4.6
Issue
Section
Informe
1. Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo la licencia CC BY-SA, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.