Hermeneutic preconditions for an axiological ethics of authenticity

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Alain Manzano Guerrero

Abstract

In this paper we present two hermeneutic preconditions of values. For this work, we use two converging methodologies: on the one hand, a philosophical study, and on the other hand, an empirical investigation. Furthermore, we have divided the work into three parts. In the first part, we present an epistemological map of values where, as the first precondition of the hermeneutics of values, we posit that values are ​a priori knowledge that are realized a posteriori. In the second part, and as the second precondition of the hermeneutics of values, we present the results and conclusions of empirical research on a fundamental feature of value. That is: hierarchy. Finally, in the third part, and derived from all of the above, we present a proposal: values ​​as an orientation in the horizon of vital meaning.

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How to Cite
Manzano Guerrero, A. (2024). Hermeneutic preconditions for an axiological ethics of authenticity. RECERCA. Revista De Pensament I Anàlisi, 29(1). https://doi.org/10.6035/recerca.7280 (Original work published October 20, 2023)
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Author Biography

Alain Manzano Guerrero, Universitat de València

• Graduado en Filosofía por la Universitat de València. • Certificado en Terapia filosófica por el Colegio Oficial de Doctores y Licenciados en Filosofía y Letras y en Ciencias de Valencia y Castellón, del que es colegiado con el número nº 16.718. • Máster en neuro-lingüística por el lingüista John Grinder. (Quantum Leap. USA). • Máster en «Comunicación No verbal Científica» por la Universidad de Alicante (Fundeum Empresa). • Actualmente cursa el Máster en «Ética y Democracia» en la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Universitat de València y la Jaume I, de Castellón  

Alain, facilita procesos para la transformación de las personas y las empresas, organizaciones de acciones sociales, empresas locales y multinacionales, tales como: Progess Barcelona, Fundación Adsis, Budenheim, y Caixa Popular; CECE: Meliá y Barceló Hoteles. Nexe Ibérica: Desigual, General Óptica, Seguros Zurich, Campofrío y Mediamarkt.  Y colabora como filósofo terapeuta en la Asociación «CON VALORES»: la primera incubadora para personas en riesgo de exclusión apoyada por el mundo empresarial. Y también en «LA AKADEMIA», un proyecto sin ánimo de lucro que promueve la educación interpersonal entre jóvenes de 18 y 23 años.

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