Socialització, etnicitat i multiculturalitat a l’escola: reflexions sobre l’alumnat immigrant i gitano i el rol de la llengua a l’entorn educatiu català

Main Article Content

Adolfo Pizzinato

Abstract

Aquest article reflexiona el model educatiu català i les implicacions del model de relacions amb la diversitat cultural a l’entorn educatiu, sobretot als àmbits de la socialització i l’ús de la llengua catalana, com a marcadors identitaris simbòlics rellevants. A més d’això, es reflexiona sobre els grups minoritaris a l’entorn educatiu català, en especial els alumnes d’origen no comunitari i d’origen gitano i les seves relacions amb la comunitat d’acollida.

This article reflects on the Catalan educational model and the implications of this model on the relations with the cultural diversity on the educational environment, especially on the socialisation and the use of the Catalan language, as relevant symbolic identity markers. On top of that, it reflects on the minority groups on the Catalan educational system, specially about the students of immigrant backgrounds and from Gipsy origin, and their social relations with the hostess community.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pizzinato, A. (2011). Socialització, etnicitat i multiculturalitat a l’escola: reflexions sobre l’alumnat immigrant i gitano i el rol de la llengua a l’entorn educatiu català. RECERCA. Revista De Pensament I Anàlisi, (11), 93–106. Retrieved from https://www.e-revistes.uji.es/index.php/recerca/article/view/228
Section
Articles