Espai Avan: un model de mediació situada en contextos rurals i perifèrics
Contenido principal del artículo
Resumen
El present article té com a objectiu la documentació del procés de creació i mediació artística dut a terme en el context del projecte Espais Avan en cinc pobles de l'interior de Castelló (Espanya). Aquest projecte compta amb el suport del Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I de Castelló i té com a voluntat acostar la creació artística contemporània als contextos rurals. Espais Avan funciona a partir d'un programa de residències artístiques en les quals es conviden a creadors per al desenvolupament d'un projecte de la mà d'uns mediadors que treballen en l’àmbit local i que contribueixen a la participació activa de la comunitat social en la qual s'insereixen. Amb aquestes premisses, es pretén posar en valor l’eficàcia de les metodologies de mediació situades, emancipadores i adaptables als diferents contextos, generar un model de creació de cultura contemporània basat en la descentralització, així com la rellevància de la figura del mediador cultural per al correcte desenvolupament d'uns projectes artístics que apel·len i transcendeixen en el context rural en el qual treballen.
Descargas
Detalles del artículo

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Todos los contenidos de la revista kult-ur se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Atribución-Compartir Igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0), salvo indicación contraria. Puede consultar aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia. La indicación de la licencia de uso y distribución, CC BY-SA 4.0 debe constar expresamente de esta manera cuando sea necesario.
Los contenidos de kult-ur no pueden distribuirse o reproducirse con fines comerciales. La revista kult-ur se reserva el derecho de reproducción de artículos en papel, formato digital (pdf, epub, mobi, etc.), o ediciones HTML de kult-ur en el futuro. Los usuarios pueden realizar algunas copias impresas para su uso personal o con fines educativos o de investigación.