Barcelona Dibuixa. Participació, creativitat i territori
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
El festival Barcelona Dibuixa és una proposta del Museu Picasso de Barcelona i l’Institut de Cultura de Barcelona que té com a objectiu apropar el dibuix a la ciutadania mitjançant la participació activa. Els elements d’aquest projecte han estat promoure la creació de manera oberta però estructurada, de la mà de professionals que utilitzen el dibuix en la seva pràctica, de manera lúdica, col·lectiva i gratuïta. Indirectament, la proposta ha permès un treball en una altra dimensió: la d’estructurar recorreguts i relacions culturals als barris de Barcelona. En aquest article es presenta el context de la gènesi del projecte; es descriu el procés de disseny de la proposta; es fa una valoració de l’articulació territorial; s’avalua l’acollida i creixement; i es reflexiona sobre els reptes de futur en el context actual de pandèmia.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Tots els continguts de la revista kult-ur se distribueixen sota una llicència d'ús i distribució Creative Commons Atribució-Compartir Igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0), excepte indicació contrària. Pot consultar ací la versió informativa i el text legal de la llicència. La indicació de la llicència d'ús i distribució CC BY-SA 4.0 ha de constar expresament d'aquesta manera quan siga necessari.
Referències
Dewey, John. 1997. Experience and Education. New York: Simon & Schuster Touchstone. (Obra original publicada el 1938).
Guillén, Jesús C. 2017. “¿Por qué el cerebro necesita emocionarse para aprender?” Niuco, 4 abril, 2017. https://niuco.es/2017/04/04/por-que-el-cerebro-necesita-emocionarse-para-aprender/
Jové, Glòria. 2017. Maestras contemporáneas. Lleida: Edicions de la Universitat de Lleida.
Murray, Catherine. 2005. “3. Cultural Participation. A Fuzzy Cultural Policy Paradigm”. Accounting for Culture: Thinking Through Cultural Citizenship. Les Presses de l’Université d’Ottawa | University of Ottawa Press. http://books.openedition.org/uop/2397.