The digital empowerment of children and youth through audiovisual production
Main Article Content
Abstract
Children and young people of this century are making their journey by audiovisual pro-duction which is ever more practical. They claim their own space making their voices heard. The capacity developed through audiovisual production and critical reception generate within them important findings about the media industry. In this article we examine the concept of media literacy and describe the process and outcome of research on learning from television with 7-11 year old children in which they are creators. They write their scripts, record with video cameras, edit digitally and exercise a critical reading of cartoons, TV shows, movies and commercials. And finally, we show the approach of the Generation M2, children and youth who are undergoing a process of empowerment by the creative and participatory use of digital media.
Downloads
Article Details
1. Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo la licencia CC BY-SA, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.