Socialització, etnicitat i multiculturalitat a l’escola: reflexions sobre l’alumnat immigrant i gitano i el rol de la llengua a l’entorn educatiu català

Contenido principal del artículo

Adolfo Pizzinato

Resumen

Aquest article reflexiona el model educatiu català i les implicacions del model de relacions amb la diversitat cultural a l’entorn educatiu, sobretot als àmbits de la socialització i l’ús de la llengua catalana, com a marcadors identitaris simbòlics rellevants. A més d’això, es reflexiona sobre els grups minoritaris a l’entorn educatiu català, en especial els alumnes d’origen no comunitari i d’origen gitano i les seves relacions amb la comunitat d’acollida.

This article reflects on the Catalan educational model and the implications of this model on the relations with the cultural diversity on the educational environment, especially on the socialisation and the use of the Catalan language, as relevant symbolic identity markers. On top of that, it reflects on the minority groups on the Catalan educational system, specially about the students of immigrant backgrounds and from Gipsy origin, and their social relations with the hostess community.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Pizzinato, A. (2011). Socialització, etnicitat i multiculturalitat a l’escola: reflexions sobre l’alumnat immigrant i gitano i el rol de la llengua a l’entorn educatiu català. RECERCA. Revista De Pensament I Anàlisi, (11), 93–106. Recuperado a partir de https://www.e-revistes.uji.es/index.php/recerca/article/view/228
Sección
Artículos