Com a part del procés d'enviament, els autors/as estan obligats a comprovar que el seu enviament complisca tots els elements que es mostren a en la Llista de comprovació per a la preparació d'enviaments. Es retornaran als autors/as aquells enviaments que no complisquen aquestes directrius.

L’enviament d’originals es farà atenent a la política i abast de la revista:

«Els treballs publicats a kult-ur s’orienten fonamentalment al progrés de la ciència en els àmbits de la cultura, l’educació i el desenvolupament local, tot donant preferència a la difusió de resultats d’investigació originals. kult-ur admet contribucions d’experts i investigadors de tot el món i promou l’intercanvi de plantejaments, la reflexió i la comunicació en els tres eixos d’estudi esmentats.» (Vegeu Sobre la revista)

kult-ur admet articles d’investigació originals per a les seccions indexades Àgora (monogràfic) i Extramurs; reportatges per a la secció Stoa (no indexada); i ressenyes bibliogràfiques per a la secció Biblos (no indexada). (Vegeu Política de seccions)

El registre previ a la revista és necessari per a poder realitzar enviaments com a autor/a. Si encara no s’ha registrat, pot fer-ho en Registrar-se.

Com a part del procés d’enviament, els autors i les autores estan obligats i obligades a comprovar que llur enviament acompleix tots els elements que es mostren a la Llista de comprovació per a la preparació d’enviaments. Es retornaran als autors i a les autores aquells enviaments que no complisquen aquestes directrius.

A continuació li detallem els criteris per a poder publicar a kult-ur.

 

Admissió de textos i compromís editorial

 

  1. S’admeten per a la seua publicació tota mena de col·laboracions inèdites que representen aportacions de rellevància en els camps temàtics de la revista (vegeu Sobre la revista). No s’avaluarà cap text que plagie altres treballs, per a detectar plagi o autoplagi la revista emprarà el programari  Oxsico. La revista no cobra càrrecs ni per processament (APC) ni per publicació dels articles.
  2. Via de recepció de manuscrits: per a presentar manuscrits originals a kult-ur, cal accedir-hi com usuari registrat al lloc web dedicat a aquesta revista en e-revistes.uji.es, que empra la plataforma OJS. No s’admet l’enviament d’originals per correu electrònic. Per a consultes relatives al procés de presentació de manuscrits pot escriure a kult-ur@uji.es o a les adreces de correu electrònic dels coordinadors o coordinadores de la secció monogràfica Àgora de la convocatòria en curs per a enviaments adreçats a l’esmentada secció.
  3. kult-ur es compromet a informar als autors per correu electrònic de la recepció d’un original en el termini d’un mes i, en un termini màxim d’un any, si el treball està admés o rebutjat per a la seua publicació. Mitjançant la plataforma web, els autors i les autores poden fer un seguiment del procés d’avaluació i d’acceptació/rebuig, així com, en cas d’acceptació, dels passos següents per a continuar amb el procés d’edició.
  4. Els manuscrits seran avaluats científicament, de forma anònima, per un mínim de dos revisors externs que realitzaran un informe. A partir d’aquests informes externs, hom decidirà efectuar una altra ronda de revisió o acceptar/ rebutjar els articles per a la seua publicació, així com indicar, si s’escau, les modificacions a realitzar. La revista comunicarà als autors / a les autores el veredicte editorial, així com els informes científics, una vegada acabat el procés d'avaluació, i establirà un termini perquè els autors o les autores puguen introduir en una nova versió del text les seues millores o rèpliques, si calgués.
  5. kult-ur no es compromet a publicar les col·laboracions rebudes pel mer fet de ser-ho. Si l’original rebut presenta deficiències formals superficials, l’Equip d’Edició Digital informarà l’autor o autora perquè ho subsane. La data d’entrada de l’original no computarà fins a la recepció correcta del document. Hom prega als autors i les autores que llegisquen detingudament els criteris fonamentals per a l’enviament de propostes i facen ús de les plantilles de format dels textos. En cas que el treball no s'adeqüe a l’àmbit i enfocament temàtic de la publicació o presente greus deficiències formals, l’Equip d’edició digital de la revista informarà l’autor o autora i desestimarà el treball sense sotmetre’l a avaluació per parells.
  6. La remissió d’un treball per a la seua publicació suposa l’autorització de l’autor o l’autora a kult-ur per a la seua reproducció, en el període més curt que siga possible.
  7. kult-ur no compensa econòmicament cap dels articles que publica.
  8. Mitjançant l’enviament d’una col·laboració a kult-ur el seu autor o la seua autora adquireixen el compromís que aqueix treball se sotmet en exclusiva a l’avaluació de la revista i que no està sent avaluat per cap altra publicació.

 

Criteris fonamentals per a l’enviament de propostes i requisits formals

  1. L’enviament de manuscrits pressuposa, per part dels autors i autores, el coneixement i acceptació d’aquestes directrius així com de les normes editorials.
  2. kult-ur seleccionarà els textos a publicar d’acord amb els criteris editorials de la publicació:
    • —Impacte: actualitat i novetat; originalitat de l’aportació; rellevància i significació en l’avanç del coneixement científic.
    • —Fiabilitat i validesa científica: qualitat metodològica contrastada.
    • —Tractament del tema: descriu l’estat actual de la qüestió; defineix amb rigorositat el problema de la investigació.
    • —Organització i estructuració del text: claredat en l’exposició i en l’argumentació. Coherència lògica i cohesió.
    • —Qualitat en la redacció i en l’argumentació.
    • —Compliment del codi ètic de la publicació.
    • —Compliment dels requisits formals de la publicació
      • Si algun autor o autora considera que el seu treball ha estat avaluat de manera inadequada, pot traslladar la seua reclamació motivada a la direcció de la revista, la qual prendrà una resolució i li la comunicarà en el termini màxim d’un mes.
  1. Els articles es publicaran en la llengua original elegida per l’autor o l’autora —català, espanyol, portugués, francés i anglés— i en les traduccions a altres llengües proporcionades pel mateix autor o autora. kult-ur assumeix únicament la traducció del resum a les diverses llengües d’edició —català i espanyol.
  2. Caldrà enviar dues versions de l’article per a les seccions Àgora o Extramurs:
  • Una versió tal com l’autor, autora o autors/ores desitjarien que es publicara, que hi incloga totes les dades d’autoria requerides (nom i cognoms, filiació/càrrec, correu electrònic, URL d’ORCID) i les referències completes a altres treballs dels autors o autores de l’article, si fos el cas.
  • Una altra, anonimitzada per a garantir l’avaluació cega, en la qual s’hi suprimiran o substituiran totes les referències que permeten la identificació directa d’autoria o la inferència de la seua identitat, tant mitjançant l’eliminació de les dades d’autoria requerides en la versió de publicació com en el cos de l’article, referències, notes al peu, etc. Exemples: AUTOR/A; [Referència eliminada per tal de garantir l’anonimat dels autors].
  • —En qualsevol cas, l’Equip d’Edició Digital de kult-ur revisarà l’anonimització dels manuscrits.
  1. Els treballs hauran de presentar-se amb la font Times New Roman a 11 punts, justificat sense sagnia de primera línia, i amb interlineat senzill en el cos i han de seguir el model de format de la plantilla en Word que corresponga a cada secció per a la resta d’elements:
  1. L’extensió total serà d’un màxim de 40.000 caràcters —espais inclosos— per a la secció Àgora; 40.000 caràcters per a Extramurs, 21.000 caràcters per a Stoa i 10.500 caràcters per a Biblos.
  2. Cada treball enviat a les seccions Àgora/Extramurs deurà incloure dintre del mateix document:

 

  • Un títol (optatiu un subtítol), en la llengua original i en anglés (o en castellà, en cas de que la llengua original fos l’anglés) redactat amb concisió, però que continga el nombre més gran de termes significatius i informatius possible i que no supere els 80 caràcters (amb espais) d’extensió. kult-ur podrà acordar amb l’autor o autora la seua modificació.
  • Un resum de l’article (inferior a 200 paraules), en la llengua original i en anglés (o en espanyol, en cas que la llengua original fos l’anglés),  que descriga de manera concisa l’objectiu de la investigació, la seua metodologia, els resultats més destacats i les principals conclusions. Ha d’estar redactat de manera impersonal (exemple: «El present estudi…; Aquest treball…») i presentar la següent estructura: justificació del tema, objectius, metodologia de l’estudi, resultats i conclusions.
  • Quatre o cinc paraules clau que el descriguen, en la llengua original i en anglés (o en espanyol, en cas que la llengua original fos l’anglés). Hom recomana l’ús de descriptors estandarditzats com el Thesaurus de la UNESCO. Els termes han d’estar en espanyol/anglés científic estandarditzat.
    • —Hom recomana evitar els traductors automàtics per tal de garantir una millor qualitat de les traduccions i facilitar la tasca de l’equip avaluador.
  1. Els articles d’investigació enviats a les seccions Àgora/Extramurs hauran de seguir la següent estructura:

 

  • Introducció i estat de la qüestió: exposició dels fonaments i el propòsit de l’estudi, i revisió de la literatura més significativa del tema, tot emprant cites bibliogràfiques.
  • Metodologia: exposició precisa del desenvolupament de la investigació. Hom descriurà la mostra, les estratègies de mostreig i, si s’escau, el tipus d’anàlisi emprada. En cas de tractar-se d’una metodologia original, caldrà incloure la seua justificació i indicar les seues possibles limitacions.
  • Anàlisis i resultats: exposició i descripció de les observacions més rellevants, els materials i mètodes emprats, i els resultats més significatius de la investigació, sense emetre judicis de valor.
  • Discussió i conclusions: resum i relació de les principals troballes del treball amb altres estudis d’interés, tot indicant les seues aportacions i limitacions —sempre evitant la redundància de dades exposades amb anterioritat—, i relació de les conclusions amb els objectius de l’estudi a partir de les dades aportades.
  1. Totes les pàgines de l’original estaran numerades, i hi inclouran fotografies, gràfics, taules i les notes —al final de pàgina— estrictament imprescindibles presentades segons l’estil Chicago Author-Date. Totes les taules i gràfics estaran numerades correctament (nombres romans per a les taules i nombres aràbics per als gràfics) i acompanyades per un títol concís que permeta comprendre el seu contingut. Les imàgens inserides en l’article hauran d’adjuntar-se també a banda, en format tiff o jpg, amb una resolució de 300 píxels/polzada i una grandària mínima de 10 cm d’ample.
  2. Les referències bibliogràfiques s’intercalaran en el cos del document, i s’assenyalarà, entre parèntesis, el primer cognom de l’autor o autora en minúscules, tot seguit de l’any i pàgina de la publicació. Exemple: (Tonucci 2000, 31-35). Totes les referències de la bibliografia hauran de tenir la seua correspondència al text, així com tota manifestació expressada en l’article que siga original d’un altre autor o una altra autora ha de tenir la seua correspondència a la bibliografia. Al final del document constaran identificades totes les referències bibliogràfiques per ordre alfabètic i ajustades a les normes d’estil Chicago Author-Date indicant els cognoms i el nom complet dels autors o autores. S’hi afegiran adreces web per a les referències on siga possible.
  3. El fitxer —o fitxers— de text s’hauran de pujar a la plataforma en format Word, i el seu nom estarà format per un màxim de deu lletres, sense signes ni nombres.
  4. En la secció de metadades de la plataforma web d’enviament s’inclourà, a més del títol, el resum i les paraules clau de l’article, les següents dades de l’autor, autora, autors o autores (de tots i cadascun dels que signen l’article):
    • Nom complet
    • Correu electrònic
    • La filiació institucional, que es donarà en ordre decreixent (primer la institució general —-entitat principal— seguit de la institució o institucions subordinades (departaments, etc.,) en l’ordre de dependència orgànica que tinguen. S’indicarà la ciutat (encara que el nom de la institució ja l’incloga) i el país. S’emprarà el nom complet i oficial de la institució i les seues sigles, si s’escaigués, entre parèntesis.
    • URL d’ORCID
    • Breu nota biogràfica de cada autor/a o autors/autores, d’una extensió màxima de 150 paraules per persona.
    • kult-ur es reserva el dret de publicar un resum d’aquesta nota biogràfica conforme als usos de les revistes especialitzades.
  1. Els originals han de fer ús d’un llenguatge inclusiu. La política editorial de la revista s’ajusta a la normativa de la Universitat Jaume I sobre la utilització d’un llenguatge inclusiu en els articles científics. Les recomanacions per als autors i les autores es poden trobar a la guia de la Unitat d'Igualtat de la UJI 10 recomanacions per a evitar usos sexistes i estereotipats del llenguatge.
  2. Els autors i les autores deuen declarar, si s’escau, el suport o finançament públic o privat de la investigació. Aquesta dada haurà d’estar referenciada a l’apartat corresponent a l’article, així com indicar-se també a les metadades de l’enviament.
  3. Es recomana als autors i les autores el dipòsit del material complementari, almenys les dades d'investigació subjacents a les publicacions, en repositoris institucionals o repositoris temàtics d'accés obert federats en la European Open Science Cloud (EOSC).
    Els autors i les autores amb vinculació amb l'UJI podran dipositar les seues dades d'investigació en el Repositori de la Universitat Jaume I. Més informació en
    https://www.uji.es/serveis/cd/bib/serveis/investigacio/dades/
    La informació sobre el depòsit de les dades d'investigació en un repositori haurà d'esmentar-se en l'article, mitjançant la descripció del tipus de dades depositades i la URL del repositori o el codi identificador.