Enfocament i abast

Els trebal publicats en kult-ur s'orienten fonamentalment al progrés de la ciència en els àmbits de la cultura, l'educació i el desenvolupament local, i donen preferència a la difusió de resultats d'investigació originals. kult-ur admet contribucions d'experts i investigadors de tot el món i promou l'intercanvi de plantejaments, la reflexió i la comunicació en els seus tres eixos d'estudi abans referits.
kult-ur accepta per al seu estudi i avaluació originals e1n català, espanyol, portuguès, francès i anglès que incloguen un resum en la llengua original i en anglès i, un cop acceptat, tradueix només el resum a les diferents llengües d'edició -català i castellà-. La versió principal de cada treball serà publicada en l'idioma designat pel seu autor o autora.

Procés d'avaluació d'experts/ertes

Els articles seran seleccionats després d'una revisió a cegues per l'equip d'avaluació que informarà els editors de la idoneïtat de la publicació.

La revista kult-ur compta amb un Consell Assessor (Comitè Científic) d'un nombre d'investigadors internacionals, un consell assessor de professionals, doctors, professores i professors de diferents nivells educatius i especialitats que orienta i avalua els treballs recollits per la publicació. El Consell Assessor li proporciona l'aval científic a la publicació i la projecta internacionalment.

Un Equip de Redacció, a més de les tasques pròpies d'edició, emet informes, proposa temàtiques i avalua originals.

I finalment, l'Equip d'Avaluació sotmet a avaluació cega els originals estimats en la publicació (dues revisions per original).

kult-ur informa als qui escriuen i col·laboren en la revista sobre el procés de revisió d'originals i assenyala criteris, procediments, pla de revisió i temps màxims:

1) Fase prèvia de recopilació i tramesa d'originals (abans de la data de tancament de la convocatòria);

2) Fase d'avaluació d'originals amb acceptació o rebuig (màxim dos mesos des de la data de tancament de la convocatòria);

3) Edició dels textos en preimpressió digital (màxim cinc mesos).

Normes ètiques i guia de bones pràctiques durant l'edició

kult-ur  es compromet a complir uns principis ètics i guies de bones pràctiques, elaborades a partir de les COPE 's Best Practice Guidelines for Journal Editors.

La responsabilitat sobre els originals publicats concerneix, en darrer terme, a la direcció i l'Equip Editorial de kult-ur . En aquesta decisió són decisius, però no vinculants, els informes de l'Equip d'Avaluació.

Cap de les persones que formen part de la revista revelaran informació sobre un manuscrit rebut a persones que no estiguin involucrades directament en el procés editorial, és a dir, autor / a, potencials revisors / es o altres editorials.

Els treballs inèdits presentats en un original no seran utilitzades per a investigacions pròpies per cap de les persones vinculades a kult-ur  que tinguin accés a aquest original. En tot cas, serà necessari comptar amb l'autorització expressa i el consentiment dels seus autors.

Freqüència de publicació

La revista kult-ur publica un volum l'any dividit en dos números, un per semestre.

Política d’accés obert

Aquesta revista proporciona accés lliure immediat al seu contingut sota el principi que fer disponible gratuïtament treballs de recerca al públic contribueix a un major intercanvi de coneixement global. Via diamant, ja que tant la publicació com la lectura és completament gratuïta.

Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes a la llicència Reconeixement-Compartir-Igual de Creative Commons (CC-BY-SA) que permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que s'especifique l'autor i el nom de la publicació.Els autors/as conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret de primera publicació de la seua obra, el qual estarà simultàniament subjecte a la Llicència de reconeixement de Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indique el seu autor i la seua primera publicació aquesta revista. Es permet i recomana als autors/as difondre la seua obra a través d'Internet (p. ex.: en arxius telemàtics institucionals o en la seua pàgina web) abans i durant el procés d'enviament, la qual cosa pot produir intercanvis interessants del treball publicat.
Si el seu article és publicat, li convidem a dipositar el material complementari, almenys les dades de recerca subjacents a les publicacions, en repositoris institucionals o temàtics d'accés obert federats en la European Open Science Cloud (EOSC).
La plataforma OJS usa una interfície OAI-PMH (Open Arxivis Initiative - Protocol for Metadata Harvesting) que permet que altres portals i serveis d'informació puguen accedir a les metadades dels continguts publicats segons el format de Dublin Core.

Patrocini

SASC (Servei d’Activitats Socioculturals) — PEU (Programa d'Extensió Universit`ària). Universitat Jaume I

Finançament i suport

La revista kult-ur es finança amb l'aportació del Servei d’Activitats Socioculturals (SASC) del Vicerectorat de Cultura, Llengües i Societat de la Universitat Jaume I, de l'ajuda del Pla de Promoció d'Investigació del Vicerectorat d'Investigació i Transferència (UJI), i la financiació de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. A més, la revista compta amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions en la gestió i suport del OJS i del Servei de Biblioteca en l'assessorament sobre la indexació de la revista i la sistematització en la detecció de plagis i acte-plagis. La revista kult-ur utilitza el programari de detecció de plagi i acte-plagie Oxsico gestionat a través del Servei de Biblioteca de la Universitat Jaume I.

Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària 'Garbell'

Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) - Universitat Jaume I